Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Informacja o projekcie

loga

PROJEKT 

„Mój rozwój – moja przyszłość 

– podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic 

w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia”

nr FESL.06.02-IZ.01-0359/23

 

realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 

w Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni  

 

Informacje podstawowe

 

Oś priorytetowa:FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji


Działanie:FESL.06.02 – Kształcenie ogólne


Łączna wartość projektu – 1 737 569,72 PLN

 

Dofinansowanie – 1 650 691,23 PLN, w tym:
Środki UE –1 476 934,26 LN
Budżet Państwa –173 756,97 PLN

Wkład własny - 86 878,49 PLN

 

Czas realizacji projektu – 02.09.2024 r. – 30.06.2028 r.

 

Beneficjent: Gmina Blachownia

 

Podmiot realizujący projekt:Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Konopnickiej w Blachowni 

 

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY

 

PROJEKT 

„Mój rozwój – moja przyszłość 

– podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic 

w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia”

nr FESL.06.02-IZ.01-0359/23

 

 

Cel i opis projektu

Celem projektu jest zastosowanie kompleksowych rozwiązań zwiększających szanse edukacyjne uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej nr 1 im. M Konopnickiej w Blachowni poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału tak, by w przyszłości umożliwić im rozwój osobisty na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne. 

 

W projekcie zaplanowane zostały działania wspierające oraz zajęcia terapeutyczne, wspomagające i rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, zwiększające szanse edukacyjne uczniów, zapewniające poprawę warunków do rozwoju indywidualnego m.in.: 

zajęcia z zakresu pomocy pedagogiczno – psychologicznej: zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne w zakresie budowania relacji rówieśniczych; arteterapia; zajęcia terapeutyczne z elementami integracji sensorycznej; terapia ręki; terapia Tomatisa; terapia Metodą Warnkiego; terapia logopedyczna; warsztaty radzenia sobie z emocjami i stresem; 

zajęcia rozwijające uzdolnienia: z matematyki, języka angielskiego;

zajęcia wyrównawcze: z matematyki, chemii, fizyki, geografii, języka angielskiego, języka niemieckiego.

 

Doposażona zostanie świetlica szkolna w nowoczesne pomocy dydaktyczne, w tym gry wielkoformatowe, maty interaktywne, namioty, pufy i sofy. Zakupione zostaną materiały plastyczne i pomoce do prowadzenia zajęć papieroplastyki, gier i zabaw gimnastyczno – sensorycznych. Projekt uwzględnia również podnoszenie poziomu wiedzy nauczycieli i nauczycielek w zakresie pracy z grupą o zróżnicowanych

potrzebach edukacyjnych w zakresie: 

zaburzeń przetwarzania słuchowego, arteterapii, Treningu Umiejętności Społecznych, Mnemotechniki w Edukacji, specjalistycznych szkoleń do terapii Warnkego i terapii Tomatisa.

Projekt będzie przełamywał stereotypy dotyczące ograniczeń w osiąganiu sukcesu edukacyjnego, społecznego i zawodowego powodowane przez niepełnosprawność, płeć, wywodzenie się z rodzin dysfunkcyjnych, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji bytowej i rodzinnej. Projekt poprzez wdrożenie Unikatowego Kodu Uczenia (się)® - koncepcji rozwoju umiejętności uczenia się z wykorzystaniem narzędzi Analizy Sposobu Uczenia się (LSA)© oraz Analizy Sposobu Nauczania (TSA)© stworzy realne możliwości na myślenie o tym, że każde dziecko (niezależnie od płci) jest wyjątkowe oraz na tworzenie warunków do uczenia się w oparciu o rzeczywiste potrzeby i predyspozycje dziecka. Analiza Sposobu Uczenia się (LSA)® uwzględnia 49 elementów (uwarunkowania biologiczne oraz cechy nabyte), które stanowią o wyjątkowości każdego ucznia, a każdy ma swoje mocne strony i ma prawo inaczej się uczyć, aby odnieść sukces w życiu szkolnym, społecznym i zawodowym.

Przez okres 4 lat szkolnych realizacji projektu w Szkole Podstawowej nr 1 w Blachowni będą podejmowane innowacyjne działania w zakresie wdrożenia w placówce Unikatowego Kodu Uczenia się poprzez wizytę studyjną do szkoły podstawowej, która wdrożyła Unikatowy Kod Uczenia (się)®, specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli, poddanie uczniów Analizie Sposobu Uczenia się (LSA)© celem poznania własnych preferencji co do stylów uczenia się oraz podniesienie wiedzy rodziców/opiekunów prawnych na temat jakie dla ich dziecka są najbardziej sprzyjające warunki uczenia się.

Wyniki badań pozwolą zmienić przestrzeń edukacyjną placówki poprzez uwzględnienie potrzeb uczniów w doposażeniu i aranżacji 10 sal lekcyjnych oraz utworzeniu 4 kącików relaksacyjnych – stref ciszy.

Uczestnicy projektu (grupa docelowa) 

Grupa docelowa objęta wsparciem to:

  •       uczniowie i uczennice klas I-VIII Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni w liczbie 661 uczniów - 351 dziewczynek i 310 chłopców od roku 
  •       szkolnego 2024/2025 do roku szkolnego 2027/2028 (od września 2024 r. do 30 czerwca 2028 r.), przy założeniu ich udziału w więcej niż jednej formie wsparcia w projekcie;
  •       oraz 38 nauczycieli- 30 kobiet i 8 mężczyznzatrudnionych w Szkole Podstawowej nr 1 w Blachowni w okresie realizacji projektu.

Czas i miejsce realizacji projektu

Termin realizacji: 2 IX 2024 r. – 30 VI 2028 r.

 

Miejsce realizacji: teren Szkoły Podstawowej nr 1 im. M. Konopnickiej w Blachowni oraz Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu (wizyta studyjna).

 

 

 

„Mój rozwój – moja przyszłość 

– podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic 

w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia”

nr FESL.06.02-IZ.01-0359/23

 

ZADANIA W PROJEKCIE:

 

DZIAŁANIA INDYWIDUALIZUJĄCE PROCES KSZTAŁCENIA

 

Zad.1 Wizyta studyjna w Zamościu (Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami integracyjnymi w Zamościu) – 9 nauczycieli – (7K,2M)

 

Zad.2 Kurs – Lider unikatowego Kodu Uczenia się® uzupełniony superwizją grupową i indywidualną oraz warsztatami wzmacniającymi – 4 nauczycieli – (2K, 2M))

 

Zad.3 Doskonalenie nauczycieli w formie wspomagania procesowego – 25 nauczycieli – (23K, 2M)

 

Zad.4 Mój Unikatowy Kod Uczenia się ® (certyfikowane badanie 277 uczniów i uczennic kl. IV-V oraz omówienie wyników badań podczas indywidualnych konsultacji z uczniami, rodzicami i nauczycielami)

 

Zad.5 Dostosowanie sal do potrzeb uczniów

  •        dostosowanie 10 sal lekcyjnych,
  •        utworzenie 4 kącików relaksacyjnych (2 przy ul. Sienkiewicza, 2 przy  ul. Bankowej),
  •        doposażenie pracowni sensorycznej (zakup suchego basenu), utworzenie sali świetlnej i dźwiękowej.

 

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNA Z ZAKRESU POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO – SPOŁECZNE

 

Zad.6 Budowanie relacji rówieśniczych, (klasy I-III), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa I    – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa II   – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.7 Arteterapia metodą terapii rozwijającej kompetencje emocjonalno – społeczne, (klasy I-III), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa I    – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa II   – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.8 Wspomaganie rozwoju z integracją sensoryczną, (klasy I-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I – 1 uczeń (1M)

Grupa  II – 1 uczeń (1M)

Grupa III – 1 uczeń (1M)

Grupa IV – 1 uczeń (1M)

Grupa  V – 1 uczeń (1K)

 

Zad.9 Już to potrafię- zajęcia dla dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności (klasy I-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I – 1 uczeń (1M)

Grupa  II – 1 uczeń (1M)

Grupa III – 1 uczeń (1M)

Grupa IV – 1 uczeń (1M)

Grupa  V – 1 uczeń (1K)

 

 

 

 

 

Zad.10 Terapia dłoni - ręki oparta na pomocy uczniom z dysgrafią, niepełnosprawnością ruchową, niedowidzeniem, dysleksją i nie tylko, ( klasy I-III oraz IV-VIII), 30 godzin dla każdej grupy w roku szkolnym

 

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy IV – VIII 

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

 

Zad.11 Terapia Tomatisa. Indywidualne wsparcie dla uczniów mających problemy z przetwarzaniem słuchowym, dysleksją, koncentracją, agresją i zachowaniami agresywnymi, z zespołem Aspergera, (klasy I-VIII), 20 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa IX – 1 uczeń (1K)

Grupa  X – 1 uczeń (1K)

 

 

Zad.12 Terapia Metodą Warnkego – zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania (klasy I-IIII), 20 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa   IX – 1 uczeń (1K)

Grupa    X – 1 uczeń (1K)

 

Zad.13 Terapia logopedyczna – specjalistyczne działania wspomagające prawidłową artykulację (klasy I-VIII), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa  II  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa III  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa IV  – 4 uczniów (2M, 2K)

 

Zad.14 Indywidualne warsztaty radzenia sobie z emocjami i stresem - indywidualne spotkania z pedagogiem, pedagogiem specjalnym, psychologiem (klasy I-III i IV-VIII), 3 godziny w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy I – III 

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa   IX – 1 uczeń (1K)

Grupa    X – 1 uczeń (1K)

 

Klasy IV – VIII 

Grupa       XI – 1 uczeń (1M)

Grupa      XII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIV – 1 uczeń (1M)

Grupa     XV – 1 uczeń (1M)

Grupa    XVI – 1 uczeń (1M)

Grupa   XVII – 1 uczeń (1M)

Grupa  XVIII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIX – 1 uczeń (1K)

Grupa    XXI – 1 uczeń (1K)

Grupa   XXII – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXIII – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXIV – 1 uczeń (1K)

Grupa   XXV – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXVI – 1 uczeń (1K)

 

 

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA

 

Zad.15 Liczę, myślę, konstruuję – zajęcia matematyczno – logiczne (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy IV – VIII 

Grupa  III – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.16 Koło języka angielskiego (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy IV – VIII 

Grupa  III – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE

 

Zad.17 Zajęcia wyrównawcze z matematyki (klasy I – III i IV – VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy IV – VIII 

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

 

 

 

Zad.18 Zajęcia wyrównawcze z chemii (klasy VII i VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy VIII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.19 Zajęcia wyrównawcze z fizyki (klasy VII i VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy VII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy VIII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

 

Zad.20 Zajęcia wyrównawcze z geografii ((klasy VI i VII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy VI

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy VII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.21 Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Klasy IV - VIII

Grupa    VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa   VII  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  VIII  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa    IX  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa     X  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa   XI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  XII  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.22 Zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego (klasy VII-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

DOPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

Zad.23 Świetlica szkolna zostanie doposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym gry wielkoformatowe, maty interaktywne, namioty, pufy i sofy

 

WSPARCIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

Zad.24 Integracja uczniów z różnych środowisk – papieroplastyka (klasy I-III), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.25 Gry i zabawy gimnastyczno - sensoryczne (klasy I-III), 30 godzin w  roku szkolnym dla każdej grupy

 

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

PODNOSZENIE UMIEJETNOŚCI KADRY DLA POTRZEB EDUKACJI OGÓLNODOSTĘPNEJ

 

Zad.26 Kursy i szkolenia:

 

  •        Zaburzenia przetwarzania słuchowego – 4 nauczycieli – (4K,0M)                    
  •        Arteterapia – 4 nauczycieli – (3K,1M)
  •        Trening Umiejętności Społecznych – 4 nauczycieli – (3K,1M)
  •        Mnemotechniki w edukacji – 6 nauczycieli – (5K,1M)
  •        Szkolenie specjalistyczne do terapii Warnkego  – 4 nauczycieli – (4K,0M)
  •        Szkolenie specjalistyczne do terapii Tomatisa – 2 nauczycieli – (2K,0M)

 

 

STANDARD DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni spełnia poziom podstawowy w zakresie dostępności, co oznacza, że szkoła, dążąc do pełnej i realnej indywidualizacji procesu kształcenia, realizuje przepisy polskiego prawa oświatowego oraz postanowienia Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. (Dz. Urz. UE C 326 z 26.10.2012, str. 391) i Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn.zm.);.

Ciągi piesze zapewniają samodzielność poruszania się osobom z ograniczoną mobilnością i percepcją oraz uwzględniają bezpieczeństwo poruszania się. Przy wejściu do budynku znajduje się „plac przed wejściowy”,  w obrębie którego znaleźć można takie elementy jak siedziska czy stojaki na rowery. Elementy te, ustawione są poza trasą wolną od przeszkód, aby nie blokowały dojść do budynku i nie stanowiły zagrożenia dla uczniów z niepełnosprawnościami.

Na terenie szkoły znajduje się miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Jedno z wejść do szkoły, jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Schody są pełne, a nie ażurowe i wykonane z materiałów antypoślizgowych. Szkoła stosuje rozwiązania oparte na: regularnych układach ścieżek i osiach symetrii przecinających się pod kątem prostym i czytelnych punktach centralnych (orientacji). Układy te, pod warunkiem logicznego usystematyzowania, są możliwe do zrozumienia i opanowania przez osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, spektrum autyzmu czy z niepełnosprawnością intelektualną. Zapewnione jest miejsce do przechowywania specjalistycznego sprzętu wspomagającego oraz środków nietrwałych, niezbędnych do realizacji procesu dydaktycznego, uwzględniającego potrzebę zastosowania różnicowanych form i rozwiązań.

Do szkoły uczęszcza obecnie 14 uczniów z niepełnosprawnościami. Budynek przy ul. Bankowej 13 gdzie uczą się uczniowie klas I-III i budynek przy ul. Sienkiewicza 8 nie zawiera barier. Wszyscy poruszają się po wszystkich kondygnacja, a nauczyciele dostosowują sposób prowadzenia zajęć do rodzaju ich niepełnosprawności wykorzystując techniki multimedialne wspierające pracę z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie, niedowidzących czy niedosłyszących celem wzmocnienia przekazu słuchowego przekazem niewerbalnym w przypadku uczniów niedosłyszących, czy powiększenia tekstu lub posadzenia w pierwszym rzędzie dzieci niedowidzących. Do szkoły uczęszczają również uczniowie z cukrzycą, których stan zdrowia na bieżąco monitorowany jest przez personel obsługi posiadający przeszkolenie w tym zakresie.

W przypadku udziału w projekcie ucznia/uczennicy z  niepełnosprawnością ruchową uniemożliwiającą poruszanie się o własnych siłach zajęcia w ramach projektu będą organizowane na parterze, gdzie zapewniony jest również dostęp do łazienek. Oznakowanie miejsc odbywania się zajęć zostanie umieszczony na poziomie wzroku ucznia/uczennicy.

Z uwagi na trwające aktualnie roboty budowalne związane z budową żłobka w bezpośrednim sąsiedztwie budynku na ul. Bankowej 13 i związane z tym czasowe ograniczenie możliwości korzystania z platformy podjazdowej do tego budynku Zespół Projektowy za zgodą Dyrektora SP1 w Blachowni zmienił dotychczasową lokalizację biura projektu przenosząc ją do sali nr 15 (parter) w budynku przy ul. Sienkiewicza 8, co wpłynęło na poprawę sytuacji w zakresie dostępności architektonicznej dla uczestników zajęć dodatkowych – uczniów i uczennic szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia prowadzone będą 

w latach szkolnych 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027oraz 2027/2028.

 

WNIOSKODAWCA - GMINA BLACHOWNIA

Urząd Miejski w Blachowni

ul. Sienkiewicza 22, 42-290 Blachownia

tel.: (034)3270409, (034)3270438

e-mail: sekretariat@blachownia.com.pl 

 

Biuro projektu:

Szkoła Podstawowa nr 1 w Blachowni

ul. Sienkiewicza 8, 42-290 Blachownia

tel: (034) 327 03 24

e-mail:   projektsp1@blachownia.pl

 

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY

#FunduszeEuropejs

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.