Zmiany w przebiegu planowanej obwodnicy Blachownia-Herby
W nawiązaniu do spotkań informacyjnych ze społeczeństwem, które odbyły się we wszystkich miejscowościach, przez które przechodzą warianty obwodnicy Blachowni i Herb poniżej przedstawiamy zasadnicze zmiany jakie powstały w dokumentacji po spotkaniach:
1) Nowy przebieg wariantu czerwonego (W1) oraz nowy przebieg wariantu brązowego (W2) na terenie gminy Herby, który został odsunięty od zabudowy mieszkaniowej w Herbach o minimum 500m tak by przebieg nie kolidował z terenami (zabudowaniami) byłej jednostki wojskowej.
2) Zmiana powyższa w wariancie czerwonym (W1) i brązowym (W2) powoduje konieczność przesunięcia początku opracowania - włączenie do istniejącej DK46 o około 280 m,
3) Na przecięciu ul. Sportowej DP1020S z projektowaną obwodnicą zaprojektowane zostanie skrzyżowanie w każdym z wariantów,
4) W wariancie brązowym (W2) na wysokości wsi Pietrzaki nieznacznie zostanie skorygowany przebieg trasy - odsunięcie o około 50 m od aktualnego przebiegu,
5) Z uwagi na techniczne możliwości wariant brązowy (W2) odsunięty zostanie od zabudowy wsi Trzepizury i dzielnicy miasta Blachowni Ostrowy wraz z korektą przecięcia z torami kolejowymi do 15°,
6) Na przecięciu ul. Sosnowej DPI 049S z projektowaną obwodnicą zaprojektowane zostanie skrzyżowanie w każdym z wariantów,
7) Na wysokości wsi Walaszczyki skorygowany został wariant brązowy (W2.2 i W2.3) i poprowadzony został po śladzie wariantu czerwonego (W1.2 i W.3) odsuwając wariant brązowy (W2.2 i W2.3) od wsi Walaszczyki,
8) W każdym z wariantów z uwagi na bardzo duży opór społeczny (na podstawie wniosków i pism przesyłanych przez mieszkańców po Spotkaniach Informacyjnych) ustalono, że do dalszych prac projektowych pominięty zostanie podwariant czerwony (W1.4), brązowy (W2.4) oraz niebieski (W3.4) i nie będą prowadzone nad nimi dalsze prace.
Wszystkie zmiany przedstawia mapa, która znajduje się w załączeniu artykułu.