Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie z dn. 1 października 2024r.

 

Logotypy

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn.: „Mój rozwój – moja przyszłość 

– podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic 

w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia”

nr FESL.06.02-IZ.01-0359/23 

 

realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 

w Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni  

 

Oś priorytetowa: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji


Działanie: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne


Łączna wartość projektu – 1 737 569,72 PLN

 

Dofinansowanie – 1 650 691,23 PLN, w tym:
Środki UE – 1 476 934,26 LN
Budżet Państwa – 173 756,97 PLN

Wkład własny - 86 878,49 PLN

 

Czas realizacji projektu – 02.09.2024 r. – 30.06.2028 r.

 

Beneficjent: Gmina Blachownia

 

Podmiot realizujący projekt: Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Konopnickiej 

w Blachowni 

                                                                                                            

 

 

§ 1 

Informacje ogólne

 

  1.  Niniejszy regulamin określa zasady i kryteria rekrutacji Uczestników projektu pn. „Mój rozwój – moja przyszłość – podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia” nr FESL.06.02-IZ.01-0359/23, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 w Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni 1, zgodnie z podpisaną umową Nr UDA-FESL.06.02-IZ.01-0359/23-00.
  2. Beneficjentem Projektu jest Gmina Blachownia – Urząd Miejski w Blachowni ul. Sienkiewicza 22, 42 – 290 Blachownia.
  3. Realizatorem Projektu jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni ul. Sienkiewicza 8, 42 – 290 Blachownia.
  4. Biuro projektu mieści się w Szkole Podstawowej nr 1 im. M. Konopnickiej w Blachowni, ul. Sienkiewicza 8, 42 – 290 Blachownia, adres e.mail: projektsp1@blachownia.pl
  5. Projekt realizowany jest w okresie od 2 września 2024 r. do 30 czerwca 2028 r.
  6. Ilekroć poniżej jest mowa o:

1)    Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „Mój rozwój – moja przyszłość – podniesienie jakości kształcenia ogólnego uczniów i uczennic w Szkole Podstawowej nr 1 w Gminie Blachownia”;

2)    Uczestniku projektu – rozumie się przez to uczniów i uczennice uczęszczające do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni oraz nauczycieli i nauczycielki Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni, którzy po spełnieniu wymogów określonych w regulaminie zostali zakwalifikowani do uczestnictwa     w projekcie;

3)    Rodzicu lub opiekunie prawnym beneficjenta ostatecznego – rozumie się przez to osobę ubiegającą się o zakwalifikowanie swojego dziecka, kandydata/kandydatkę do udziału w Projekcie na podstawie zasad ujętych   w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa;

4)    Komisja Rekrutacyjna – rozumie się przez to komisje powołane przez dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni do przeprowadzenia rekrutacji;

5)    Szkole – rozumie się przez to Szkołę Podstawową nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni.

§ 2 

Cele i zakres wsparcia

 

Celem projektu jest zastosowanie kompleksowych rozwiązań zwiększających szanse edukacyjne uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej nr 1 im. M Konopnickiej w Blachowni poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału tak, by w przyszłości umożliwić im rozwój osobisty na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne. 

W projekcie zaplanowane zostały działania wspierające oraz zajęcia terapeutyczne, wspomagające i rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów,  zwiększające szanse edukacyjne uczniów, zapewniające poprawę warunków do rozwoju indywidualnego m.in.: 

  • zajęcia z zakresu pomocy pedagogiczno – psychologicznej: zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne w zakresie budowania relacji rówieśniczych; arteterapia; zajęcia terapeutyczne z elementami integracji sensorycznej; terapia ręki; terapia Tomatisa; terapia Metodą Warnkiego; terapia logopedyczna; warsztaty radzenia sobie z emocjami i stresem; 
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia: z matematyki, języka angielskiego;
  • zajęcia wyrównawcze: z matematyki, chemii, fizyki, geografii, języka angielskiego, języka niemieckiego;
  •  zajęcia wspierające świetlicę szkolną: zajęcia papieroplastyki oraz gry i zabawy gimnastyczno – sensoryczne.

Projekt uwzględnia również podnoszenie poziomu wiedzy nauczycieli i nauczycielek w zakresie pracy z grupą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w zakresie: zaburzenia przetwarzania słuchowego, arteterapii, Treningu Umiejętności Społecznych, Mnemotechniki w Edukacji, specjalistycznych szkoleń do terapii Warnkego i terapii Tomatisa.

Projekt będzie przełamywał stereotypy dotyczące ograniczeń w osiąganiu sukcesu edukacyjnego, społecznego i zawodowego powodowane przez niepełnosprawność, płeć, wywodzenie się z rodzin dysfunkcyjnych, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji bytowej i rodzinnej. Projekt poprzez wdrożenie Unikatowego Kodu Uczenia (się)® - koncepcji rozwoju umiejętności uczenia się z wykorzystaniem narzędzi Analizy Sposobu Uczenia się (LSA)© oraz Analizy Sposobu Nauczania (TSA)© stworzy realne możliwości na myślenie o tym, że każde dziecko (niezależnie od płci) jest wyjątkowe oraz na tworzenie warunków do uczenia się w oparciu                             o rzeczywiste potrzeby i predyspozycje dziecka. Analiza Sposobu Uczenia się (LSA)© uwzględnia 49 elementów (uwarunkowania biologiczne oraz cechy nabyte), które stanowią o wyjątkowości każdego ucznia, a każdy ma swoje mocne strony i ma prawo inaczej się uczyć, aby odnieść sukces w życiu szkolnym, społecznym i zawodowym.

Przez okres 4 lat szkolnych realizacji projektu w Szkole Podstawowej nr 1 w Blachowni będą podejmowane innowacyjne działania w zakresie wdrożenia w placówce Unikatowego Kodu Uczenia się poprzez wizytę studyjną do szkoły podstawowej, która wdrożyła Unikatowy Kod Uczenia (się)®, specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli, poddanie uczniów Analizie Sposobu Uczenia się (LSA)© celem poznania własnych preferencji co do stylów uczenia się oraz przekazania wiedzy rodzicom/opiekunom prawnym na temat jakie dla ich dziecka są najbardziej sprzyjające warunki uczenia się.

Wyniki badań pozwolą zmienić przestrzeń edukacyjną placówki poprzez uwzględnienie potrzeb uczniów w doposażeniu i aranżacji 10 sal lekcyjnych oraz utworzeniu 4 kącików relaksacyjnych – stref ciszy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 3

Zadania realizowane w projekcie

Projekt przewiduje realizację następujących zadań:  

DZIAŁANIA INDYWIDUALIZUJĄCE PROCES KSZTAŁCENIA

 

Zad.1 Wizyta studyjna w Zamościu (Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami integracyjnymi w Zamościu) – 9 nauczycieli – (7K,2M)

Zad.2 Kurs – Lider unikatowego Kodu Uczenia się® uzupełniony superwizją grupową i indywidualną oraz warsztatami wzmacniającymi – 4 nauczycieli – (2K, 2M))

Zad.3 Doskonalenie nauczycieli w formie wspomagania procesowego – 25 nauczycieli – (23K, 2M)

Zad.4 Mój Unikatowy Kod Uczenia się ® (certyfikowane badanie 277 uczniów i uczennic kl. IV-V oraz omówienie wyników badań podczas indywidualnych konsultacji z uczniami, rodzicami i nauczycielami)

Zad.5 Dostosowanie sal do potrzeb uczniów

  •      dostosowanie 10 sal lekcyjnych,
  •      utworzenie 4 kącików relaksacyjnych (2 przy ul. Sienkiewicza, 2 przy  ul. Bankowej),
  •     doposażenie pracowni sensorycznej (zakup suchego basenu), utworzenie sali świetlnej i dźwiękowej.

 

ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNA Z ZAKRESU POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO – SPOŁECZNE

 

Zad.6 Budowanie relacji rówieśniczych, (klasy I-III), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa I    – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa II   – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.7 Arteterapia metodą terapii rozwijającej kompetencje emocjonalno – społeczne, (klasy I-III), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa I    – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa II   – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.8 Wspomaganie rozwoju z integracją sensoryczną, (klasy I-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I – 1 uczeń (1M)

Grupa  II – 1 uczeń (1M)

Grupa III – 1 uczeń (1M)

Grupa IV – 1 uczeń (1M)

Grupa  V – 1 uczeń (1K)

Zad.9 Już to potrafię- zajęcia dla dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności (klasy I-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I – 1 uczeń (1M)

Grupa  II – 1 uczeń (1M)

Grupa III – 1 uczeń (1M)

Grupa IV – 1 uczeń (1M)

Grupa  V – 1 uczeń (1K)

Zad.10 Terapia dłoni - ręki oparta na pomocy uczniom z dysgrafią, niepełnosprawnością ruchową, niedowidzeniem, dysleksją i nie tylko, ( klasy I-III oraz IV-VIII), 30 godzin dla każdej grupy w roku szkolnym

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy IV – VIII 

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.11 Terapia Tomatisa. Indywidualne wsparcie dla uczniów mających problemy z przetwarzaniem słuchowym, dysleksją, koncentracją, agresją i zachowaniami agresywnymi, z zespołem Aspergera, (klasy I-VIII), 20 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa IX – 1 uczeń (1K)

Grupa  X – 1 uczeń (1K)

Zad.12 Terapia Metodą Warnkego – zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania (klasy I-IIII), 20 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa   IX – 1 uczeń (1K)

Grupa    X – 1 uczeń (1K)

Zad.13 Terapia logopedyczna – specjalistyczne działania wspomagające prawidłową artykulację (klasy I-VIII), 27 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa  II  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa III  – 4 uczniów (2M, 2K)

Grupa IV  – 4 uczniów (2M, 2K)

Zad.14 Indywidualne warsztaty radzenia sobie z emocjami i stresem - indywidualne spotkania z pedagogiem, pedagogiem specjalnym, psychologiem (klasy I-III i IV-VIII), 3 godziny w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – III 

Grupa     I – 1 uczeń (1M)

Grupa    II – 1 uczeń (1M)

Grupa   III – 1 uczeń (1M)

Grupa   IV – 1 uczeń (1M)

Grupa    V – 1 uczeń (1M)

Grupa   VI – 1 uczeń (1K)

Grupa  VII – 1 uczeń (1K)

Grupa VIII – 1 uczeń (1K)

Grupa   IX – 1 uczeń (1K)

Grupa    X – 1 uczeń (1K)

Klasy IV – VIII 

Grupa       XI – 1 uczeń (1M)

Grupa      XII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIV – 1 uczeń (1M)

Grupa     XV – 1 uczeń (1M)

Grupa    XVI – 1 uczeń (1M)

Grupa   XVII – 1 uczeń (1M)

Grupa  XVIII – 1 uczeń (1M)

Grupa    XIX – 1 uczeń (1K)

Grupa    XXI – 1 uczeń (1K)

Grupa   XXII – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXIII – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXIV – 1 uczeń (1K)

Grupa   XXV – 1 uczeń (1K)

Grupa  XXVI – 1 uczeń (1K)

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA

 

Zad.15 Liczę, myślę, konstruuję – zajęcia matematyczno – logiczne (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy IV – VIII 

Grupa  III – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.16 Koło języka angielskiego (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy IV – VIII 

Grupa  III – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE

Zad.17 Zajęcia wyrównawcze z matematyki (klasy I – III i IV – VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy IV – VIII 

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.18 Zajęcia wyrównawcze z chemii (klasy VII i VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy VIII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

Zad.19 Zajęcia wyrównawcze z fizyki (klasy VII i VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy VII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy VIII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.20 Zajęcia wyrównawcze z geografii ((klasy VI i VII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy VI

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy VII

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.21 Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego (klasy I-III i IV-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Klasy I – IIII

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa IV  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  V  – 5 uczniów (3M, 2K)

Klasy IV - VIII

Grupa    VI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa   VII  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  VIII  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa    IX  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa     X  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa   XI  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  XII  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.22 Zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego (klasy VII-VIII), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

DOPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

Zad.23 Świetlica szkolna zostanie doposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym gry wielkoformatowe, maty interaktywne, namioty, pufy i sofy

 

 

 

WSPARCIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

Zad.24 Integracja uczniów z różnych środowisk – papieroplastyka (klasy I-III), 30 godzin w roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

Zad.25 Gry i zabawy gimnastyczno - sensoryczne (klasy I-III), 30 godzin w  roku szkolnym dla każdej grupy

Grupa   I  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa  II  – 5 uczniów (3M, 2K)

Grupa III  – 5 uczniów (3M, 2K)

 

PODNOSZENIE UMIEJĘTNOŚCI KADRY DLA POTRZEB EDUKACJI OGÓLNODOSTĘPNEJ

 

Zad.26 Kursy i szkolenia:

·        Zaburzenia przetwarzania słuchowego – 4 nauczycieli – (4K,0M)                    

·        Arteterapia – 4 nauczycieli – (3K,1M)

·        Trening Umiejętności Społecznych – 4 nauczycieli – (3K,1M)

·        Mnemotechniki w edukacji – 6 nauczycieli – (5K,1M)

·        Szkolenie specjalistyczne do terapii Warnkego  – 4 nauczycieli – (4K,0M)

·        Szkolenie specjalistyczne do terapii Tomatisa – 2 nauczycieli – (2K,0M)

 

§ 3

Zasady rekrutacji uczestników do projektu spośród uczniów i uczennic oraz nauczycieli i nauczycielek Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej 

w Blachowni 

 

  1.   W rekrutacji do projektu mogą wziąć udział wszyscy uczniowie i uczennice uczęszczający w latach szkolnych 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 i 2027/2028 do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni oraz nauczyciele i nauczycielki zatrudnieni w szkole. 
  2.    Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne.
  3.   Uczeń  i uczennica mogą wziąć udział w rekrutacji na więcej niż jedno zajęcie.
  4.    Nauczyciel i nauczycielka mogą wziąć udział w rekrutacji na więcej niż jedno szkolenie metodyczne / kurs kwalifikacyjny.
  5.    Rekrutacja uczestników do projektu poprzedza kampania informacyjna, prowadzona poprzez rozwieszenie na terenie szkoły plakatów informacyjnych, rozdanie uczniom oraz ich rodzicom/opiekunom prawnym ulotek informujących o projekcie i rozpoczętej rekrutacji do projektu oraz organizacja spotkań informacyjnych organizowanych dla rodziców i opiekunów prawnych. 
  6.   Informacje o rekrutacji do projektu będą również zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Blachowni www.blachownia.pl oraz Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni www.sp1blachownia.szkolna.net.
  7.    Proces rekrutacji w Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni wszczyna swoim zarządzeniem Dyrektor Szkoły powołując w tym celu Komisję Rekrutacyjną  i wyznaczając termin przeprowadzenia rekrutacji wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1. Termin rekrutacji nie może być krótszy niż 14 dni, a uczestnicy projektu wyłonieni w drodze rekrutacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni. 
  8.   Wyboru uczestników projektu dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły. Dyrektor może powołać kilka Komisji Rekrutacyjnych.
  9.    Nadzór nad rekrutacją uczestników sprawuje Dyrektor Szkoły.
  10.  Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie w Sekretariacie Szkoły (ul. Sienkiewicza 8 dla uczniów klas IV-VIII, ul. Bankowa 13 dla uczniów klas I-III lub za pośrednictwem adresu e.mail: spnr1@blachownia.pl prawidłowo wypełnionych dokumentów: formularza zgłoszeniowego zawierającego oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, którego wzór stanowi Załącznik nr 2a i 2aa (dot. uczniów i uczennic) do których należy załączyć kopie dokumentów uzasadniających potrzebę wsparcia ucznia/uczennicy z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne (tj. kopię orzeczeń PPP-P o potrzebie kształcenia specjalnego, kopię opinii PPP-P, kopię orzeczeń o niepełnosprawności, opinię wychowawcy, nauczyciela przedmiotu, specjalisty, terapeuty) lub Załącznik nr 2b (dot. nauczycieli i nauczycielek) w terminie wskazanym w zarządzeniu Dyrektora Szkoły.
  11. W przypadku rekrutacji na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze (zadania nr 17-22) oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia (zadania nr 15 i 16) pod uwagę przy rekrutacji będzie brany wynik testu wiedzy i umiejętności. Test odbędzie się w terminie wskazanym przez Dyrektora Szkoły, nie później niż 7 dni licząc od dnia następnego po ostatnim dniu rekrutacji do projektu. Przystąpienie do testu jest obowiązkowe.
  12.  W przypadku chęci udziału w kilku zajęciach (dot. uczniów i uczennic) lub szkoleniach metodycznych/kursach kwalifikacyjnych (dot. nauczyciela i nauczycielek), na każdą z form wsparcia należy złożyć oddzielny formularz zgłoszeniowy.
  13. Rekrutacja nauczycieli i nauczycielek będzie prowadzona do zadań 1, 2, 3 i 25 wg następujących kryteriów:

 

Działania indywidualizujące proces kształcenia

 

Zadanie 1   Wizyta studyjna w Zamościu

Zadanie 2   Kurs – Lider unikatowego Kodu Uczenia się©

Zadanie 3   Doskonalenie nauczycieli w formie wspomagania procesowego

 

Podnoszenie umiejętności kadry dla potrzeb edukacji ogólnodostępnej

Zadanie 26  Kursy i szkolenia:

  •       Zaburzenia przetwarzania słuchowego;
  •        Arteterapia;
  •       Trening Umiejętności Społecznych;
  •       Mnemotechniki w edukacji,
  •       Szkolenie specjalistyczne do terapii Warnkego;
  •       Szkolenie specjalistyczne do terapii Tomatisa.

Kryterium formalne:

  •        bycie nauczycielem/nauczycielką Szkoły;
  •        złożenie zgłoszenia do udziału w wybranych formach wsparcia.

 

 

  • 14. Rekrutacja uczniów i uczennic będzie prowadzona do zadań nr 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25 wg następujących kryteriów:

Działania indywidualizujące proces kształcenia

 

Zadanie 4   Mój unikatowy Kod Uczenia się®

Kryterium formalne: 

  • bycie uczniem/uczennicą klasy IV i V w roku 2024/2025; uczniem/uczennicą w klasach IV w latach szkolnych 2025/2026, 2026/2027 i 2027/2028;
  • złożenie zgłoszenia do udziału w certyfikowanym badaniu Analizy Sposobu Uczenia się (LSA)© 

Zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Klasy I-III

Zadanie 6   Budowanie relacji rówieśniczych

Zadanie 7   Arteterapia metodą terapii rozwijającej kompetencje emocjonalno-społeczne

Zadanie 12  Terapia Metodą Warnkego – zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, dysleksją

Kryterium formalne:

  •       bycie uczniem/uczennicą klas I-III Szkoły;
  •       złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  •  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P /orzeczenie o niepełnosprawności do 60 pkt.;
  • opinia wychowawcy wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne, w tym w zależności od rodzaju zajęć na trudności w zakresie niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem społecznym, zaburzeń w komunikacji, zaburzeń i trudności w zakresie małej motoryki, artykulacji, komunikacji, przetwarzania słuchowego, dysleksji, koncentracji, radzenia sobie z emocjami i stresem, przejawiających zachowania agresywne oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości - -  
  • psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp.   do 30 pkt.;
  • opinia specjalistów: psychologa, pedagoga wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne do 20 pkt.

 

Klasy I - VIII

Zadanie 8   Wspomaganie rozwoju z integracją sensoryczną;

Zadanie 9   Już to potrafię – zajęcia dla dzieci z orzeczeniami                                         o niepełnosprawności;

Zadanie 10  Terapia dłoni – ręki oparta na pomocy uczniom z dysgrafią, niepełnosprawnością ruchową, niedowidzeniem, dysleksją i nie tylko;

Zadanie 11  Terapia Tomatisa. Indywidualne wsparcie dla uczniów mających problemy z przetwarzaniem słuchowym, dysleksją, koncentracją, agresją                        i zachowaniami agresywnymi, z zespołem Aspergera;

Zadanie 13  Terapia logopedyczna – specjalistyczne działania wspierające prawidłową artykulację

Zadanie 14           Indywidualne warsztaty radzenia sobie z emocjami                            i stresem – indywidualne i grupowe spotkania z pedagogiem, pedagogiem specjalnym, psychologiem

Kryterium formalne:

  •  bycie uczniem/uczennicą klas I-VIII Szkoły;
  •  złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P, orzeczenie o niepełnosprawności do 60 pkt.;
  • opinia wychowawcy wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne, w tym w zależności od rodzaju zajęć na trudności w zakresie niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem społecznym, zaburzeń w komunikacji, zaburzeń i trudności w zakresie małej motoryki, artykulacji, komunikacji, przetwarzania słuchowego, dysleksji, koncentracji, radzenia sobie z emocjami i stresem, przejawiających zachowania agresywne oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości
  • psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp.  do 30 pkt.;
  •  opinia specjalistów: psychologa, pedagoga, logopedy i terapeuty integracji sensorycznej wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne jw. do 20 pkt.

 

Zajęcia rozwijające uzdolnienia

 

Klasy I - VIII

Zadanie 15 Liczę myślę, konstruuję – zajęcia matematyczno-logiczne;

Zadanie 16 Koło języka angielskiego.

 

Kryterium formalne:

  • bycie uczniem/uczennicą klas I-VIII Szkoły;
  • złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  •  uczniowie uzyskujący oceny celujące i bardzo dobre, uczestniczący w olimpiadach i konkursach  oraz opinia nauczyciela potwierdzająca uzdolnienia do 60 pkt.;
  •  test badający poziom wiedzy i umiejętności do 30 pkt.

 

Zajęci dydaktyczno - wyrównawcze

 

Klasy I - VIII

Zadanie 17 Zajęcia wyrównawcze z matematyki;

Zadanie 21 Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego.

Kryterium formalne:

  • -       bycie uczniem/uczennicą klas I-VIII Szkoły;
  • -       złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P /orzeczenie o niepełnosprawności do 30 pkt.;
  •  opinia wychowawcy i/lub specjalistów: psychologa, pedagoga wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie trudności w nauce w oparciu o rozpoznanie indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp. do 20 pkt.;
  •  bardzo słabe wyniki edukacyjne osiągane w minionym roku szkolnym z matematyki i języka angielskiego do 40 pkt.;
  • test wiedzy i umiejętności do 10 pkt.

Klasy VI - VII

Zadanie 20 Zajęcie wyrównawcze z geografii.

Kryterium formalne:

  •  bycie uczniem/uczennicą klas VI-VII Szkoły;
  •  złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P /orzeczenie o niepełnosprawności do 30 pkt.;
  • opinia wychowawcy i/lub specjalistów: psychologa, pedagoga wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie trudności w nauce w oparciu o rozpoznanie indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp.  . do 20 pkt.;
  • bardzo słabe wyniki edukacyjne osiągane w minionym lub obecnym roku szkolnym z geografii do 40 pkt.;
  • test wiedzy i umiejętności do 10 pkt.

 

Klasy VII - VIII

Zadanie 18 Zajęcia wyrównawcze z chemii;

Zadanie 19 Zajęcia wyrównawcze z fizyki;

Zadanie 22 Zajęcie wyrównawcze z języka niemieckiego.

Kryterium formalne:

  • bycie uczniem/uczennicą klas VII-VIII Szkoły;
  • złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P /orzeczenie o niepełnosprawności do 30 pkt.;
  • opinia wychowawcy i/lub specjalistów: psychologa, pedagoga wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie trudności w nauce w oparciu o rozpoznanie indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp.  . do 20 pkt.;
  • bardzo słabe wyniki edukacyjne osiągane w minionym lub obecnym roku szkolnym z chemii, fizyki i języka niemieckiego do 40 pkt.;
  • test wiedzy i umiejętności do 10 pkt.

 

Wsparcie świetlicy szkolnej

Klasy I - III

Zadanie 24 Integracja uczniów z różnych środowisk - papieroplastyka;

Zadanie 25 Gry i zabawy gimnastyczno - sensoryczne.

Kryterium formalne:

  •  bycie uczniem/uczennicą klas I-III Szkoły;
  •  złożenie zgłoszenia.

Kryteria merytoryczne - Potrzeba wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne:

  •  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego PPP-P, opinie PPP-P /orzeczenie o niepełnosprawności do 60 pkt.;
  •  opinia wychowawcy i/lub specjalistów: psychologa, pedagoga wskazująca na specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie trudności w adaptacji i budowania relacji społecznych  w oparciu o rozpoznanie indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia wynikających w szczególności z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego, choroby przewlekłej, z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych, z niepowodzeń edukacyjnych, z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą, itp. do 40 pkt.

 

  • 15. Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z polityką równych szans.

 

  • 16. Na podstawie formularzy zgłoszeniowych, załączonych do niego dokumentów uzasadniających potrzebę wsparcia ucznia/uczennicy z uwagi na specjalne potrzeby edukacyjne (tj. orzeczeń PPP-P o potrzebie kształcenia specjalnego, opinii PPP-P, orzeczeń o niepełnosprawności, opinii wychowawcy, nauczyciela przedmiotu, specjalisty, terapeuty oraz wyników testu wiedzy i umiejętności                 w przypadku zadań nr 15-22) Komisja Rekrutacyjna utworzy Listę rankingową kandydatów (Listę Uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie i Listę rezerwową).
  • 17. Z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej sporządza się protokół zawierający listę Uczestników Projektu oraz rezerwową listę uczniów, którzy mogą zostać zakwalifikowani do udziału w projekcie w przypadku rezygnacji przez Uczestników wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3.
  • 18. Zatwierdzenia ostatecznej listy Uczestników Projektu dokonuje Dyrektor Szkoły.
  • 19. W sytuacji gdy dwoje lub więcej osób otrzyma po podsumowaniu punktów taką samą liczbę punktów, o zakwalifikowaniu na zajęcia zdecyduje wcześniejsza data i godzina złożenia dokumentów. 
  • 20. Rezerwową listę kandydatów na poszczególne zajęcia tworzy się w przypadku większej ilości dzieci zgłoszonych przez rodziców i opiekunów prawnych                 do udziału w zajęciach, w stosunku do ilości dostępnych miejsc.
  • 21. W przypadku wolnych miejsc prowadzona jest dodatkowa rekrutacja, o której informowani są rodzice i opiekunowie prawni poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń i za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
  • 22. O zakwalifikowaniu do projektu uczniów, ich rodziców i opiekunów prawnych powiadamia  Dyrektor Szkoły lub/i wychowawcy uczniów Szkoły. 

 

  • 23. O zakwalifikowaniu do projektu nauczycieli powiadamia Dyrektor Szkoły lub Wicedyrektor Szkoły. 
  • 24. Powiadomienie powinno być skuteczne i dokonane w sposób zwyczajowo przyjęty w szkole w sprawie kontaktów z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci oraz nauczycielami.

 

  • 25. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć Uczestnik Projektu składa wypełnione druki: Dane uczestnika projektów Załącznik nr 4 i Oświadczenie uczestnika projektu Załącznik nr 5 do Sekretariatu Szkoły. Podpis rodziców/opiekunów prawnych dot. wyłącznie niepełnoletnich uczestników projektu. 

 

§ 6

Uczestnictwo w projekcie

 

  1.      Udział w projekcie jest bezpłatny.
  2.     Zajęcia dodatkowe odbywają się poza obowiązkowymi zajęciami lekcyjnymi                    realizowane są w budynku Szkoły.
  3.     Zajęcia odbywają się z zastosowaniem podziału na grupy.
  4.     Podziału na grupy dokonuje Dyrektor Szkoły z zachowaniem zasad określonych maksymalną liczebnością grup wynikającą z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej                                   w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, zmian w ww. przepisach oraz odpowiednio do zapisów wynikających z projektu.
  5.      Dyrektor Szkoły ogłasza informację o szczegółowym harmonogramie realizacji poszczególnych zajęć dla poszczególnych grup zajęciowych poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń.
  6.      Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i zmiany w tym zakresie Dyrektor Szkoły niezwłocznie przekazuje Kierownikowi Projektu.
  7.      Obecność na zajęciach sprawdzana jest każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności i odnotowanie frekwencji w dzienniku zajęć.
  8.      Obecność na szkoleniach metodycznych nauczyciele potwierdzają podpisem na liście obecności, a w przypadku form doskonalenia realizowanych zdalnie poprzez wygenerowanie listy osób zalogowanych na platformie.  
  9.      Nieobecności dopuszczalne są jedynie w przypadkach losowych np.  w przypadku choroby, o ile zostały potwierdzone stosownym dokumentem.
  10.  Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u Dyrektora Szkoły  lub prowadzącego zajęcia wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.

 

§ 7

Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu

 

  • 1.     Każdy Uczestnik  projektu ma prawo do:
  1. 1)    nieodpłatnego udziału w zajęciach dodatkowych i specjalistycznych lub warsztatach metodycznych, na które się zakwalifikował,
  2. 2)    korzystania z materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć.

 

  • 2.     Uczestnik ma obowiązek systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz wypełniania dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji projektu.

 

  • 3.     Każdy rodzic lub opiekun prawny niepełnoletniego Uczestnika Projektu zobowiązany jest do:

1)    dotrzymania postanowień zawartych w niniejszym regulaminie oraz deklaracji uczestnictwa w projekcie,

2)    dopilnowania, aby dziecko systematycznie brało udziału w zajęcia projektowych,

3)    przedstawiania pisemnego usprawiedliwienia dziecka potwierdzonego przez rodzica lub opiekuna prawnego w przypadku nieobecności na zajęciach.

4)    wypełniania dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji projektu,

5)    bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo dziecka w projekcie.

 

 

§ 8

Zasady rezygnacji z udziału w projekcie

 

  • 1.     Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest w uzasadnionych przypadkach,  m.in. z przyczyn natury zdrowotnej, zmiany szkoły, przeprowadzki itp.  i wymaga złożenia przez Uczestnika Projektu pisemnej rezygnacji  z uczestnictwa w projekcie potwierdzonej w przypadku uczniów podpisem rodzica/opiekuna prawnego. Po otrzymaniu przez Beneficjenta oświadczenia o rezygnacji wg wzoru stanowiącego Załącznik 7 do Regulaminu rekrutacji  i uczestnictwa w projekcie, uczestnik zostaje skreślony z listy uczestników. 
  • 2.     O rezygnacji dziecka z udziału w zajęciach dodatkowych realizowanych                     w projekcie Dyrektor Szkoły niezwłocznie powiadamia na piśmie Kierownika Projektu wg wzoru stanowiącego Załącznik 8 do Regulaminu rekrutacji                        i uczestnictwa w projekcie.
  • 3.     Beneficjent zastrzega sobie prawo skreślenia uczestnika projektu z listy uczestników projektu w przypadku:
  • -       naruszeń postanowień niniejszego Regulaminu,
  • -       na pisemny uzasadniony wniosek ucznia potwierdzony przez rodzica/opiekuna prawnego i złożony do Dyrektora Szkoły, który niezwłocznie informuje o tym Kierownika Projektu wraz z propozycją osoby z listy rezerwowej, która ma przystąpić do projektu lub ogłasza dodatkową rekrutację na wolne miejsce,
  • -       na wniosek nauczyciela prowadzącego lub wniosek Dyrektora Szkoły uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w zajęciach,
  • -       rezygnacji uczestnika projektu z nauki/pracy w szkole, na podstawie informacji uzyskanej od Dyrektora Szkoły.
  • 4.     Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje Beneficjent                      w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły, o czym informuje uczestnika projektu                 i rodzica/opiekuna prawnego w terminie 3 dni roboczych od dnia skreślenia.

§ 9

Zasady monitoringu i kontroli

 

  • 1.     Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
  • 2.     Uczestnicy projektu i ich rodzice lub opiekunowie prawni oraz kadra zobowiązani są do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom                      i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.

§ 10

Zasady publikacji wizerunku uczestnika projektu

 

  1.      Rodzice i opiekunowie prawni dziecka biorącego udział w projekcie mogą wyrazić zgodę na upublicznienie wizerunku dziecka w celach niekomercyjnych poprzez pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka poprzez materiały o charakterze upowszechniającym, promującym i reklamującym projekt oraz działalność statutową szkoły. 
  2.      Zgoda obejmuje prezentację wizerunku dziecka utrwalonego w ramach realizacji projektu, w tym, m.in. poprzez dokumentację zdjęciową, filmową, wskazanie imienia, nazwiska, wieku dziecka, utrwalanie i upublicznianie jego głosu, wizerunku i słów w nagraniach telewizyjnych, radiowych, filmowych projektu, publikację w materiałach i w mediach drukowanych, internetowych, telewizji, radiu, materiałach prasowych, ekspozycji efektów projektu podczas ekspozycji prac dzieci m.in. na stronie internetowej i Facebooku Urzędu Miejskiego w Blachowni oraz Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni.
  3.      Zgoda wymaga formy pisemnej obojga rodziców lub opiekunów prawnych wg wzoru stanowiącego Załącznik 9 do Regulaminu rekrutacji i  uczestnictwa w projekcie.
  4.     Zgoda udzielana jest dobrowolnie.

 

§ 11

Postanowienia końcowe

 

  1.     Uczeń i uczennica oraz nauczyciel i nauczycielka ubiegający się                                        o uczestnictwo w Projekcie, poprzez złożenie dokumentów, o których mowa                w § 3 ust 10 oraz ust 23, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
  2.     Regulamin wchodzi w życie 24 września 2024 r. i obowiązuje przez czas trwania projektu.
  3.      Regulamin jest dostępny w Biurze projektu, na tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni a także na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Blachowni www.blachownia.pl, Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Blachowni www.sp1blachownia.szkolna.net. 
  4. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, decyzję co do rozstrzygnięcia podejmuje Beneficjent w oparciu o zapisy wniosku                     o dofinansowanie oraz w oparciu o wytyczne dla instytucji biorących udział                              w realizacji projektów z Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027, oś priorytetowa: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji, działanie: FESL.06.02 – Kształcenie ogólne.

 

 

 

 

#FunduszeEuropejskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.