Obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń od 1 lipca 2025 r. w przypadku aktualizacji wpisu do CEIDG– ważna informacja dla przedsiębiorców
Przedsiębiorco – aktualizujesz dane w CEIDG po 1 lipca 2025 roku? Zgodnie z nowymi przepisami, musisz posiadać aktywny adres do e-Doręczeń. Nowe regulacje obejmują wszystkie osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które po tej dacie dokonają zmian w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (np. adresu wykonywanej działalności, przedmiotu działalności -kodów pkd).
Co to oznacza w praktyce?
Podczas wypełniania wniosku CEIDG system poprosi Cię o podanie danych skrzynki do e-Doręczeń.
Sam wybierasz operatora:
- Poczta Polska jako operator wyznaczony,
- lub Kwalifikowany Dostawca Usług (KDU).
Po założeniu skrzynki, urzędy będą przesyłać korespondencję drogą elektroniczną – na Twój adres do e-Doręczeń.
Chcesz prowadzić skrzynkę u KDU?
- Najpierw zakładasz skrzynkę u wybranego Kwalifikowanego Dostawcy Usług.
- Następnie aktualizujesz dane w CEIDG – podając swój adres e-Doręczeń.
Źródło: Centralny Ośrodek Informatyki we współpracy z Biznes.gov.pl i Ministerstwem Cyfryzacji.
Nie czekaj – przygotuj się na nadchodzące zmiany!